Friday, March 25, 2011

KOLEKSI DUIT ZAMAN JAMES BROOKE

Koleksi duit lama ini telah disimpan oleh datuk nenek kepada nenek  and nenek saya dahulu..mengikut apa yang di beritahu oleh bapa saya salah satu duit yang ada dalam koleksi ini telah berumur empat keturunan dan berkemungkinan mencecah lebh kurang 100 tahunn...









Bekas untuk meletak duit ini dipanggil CELAPO..Sekarang umur bapa saya lebih kurang 65 tahun dan bekas ini telah diwarisi oleh bapa kepada datuk bapa saya..tidak mustahil ia berumur lebih daripada 100 tahunnn.. diperbuat daripada tembaga..rekaan seperti peti emas lanun....kalau tak silap ada yang sanggup berani nak beli sehingga mencecah 8k pada tahun 1999 tetapi tawaran itu ditolak oleh bapa saya...






selain daripada itu, cawan yang diperbuat daripada tembaga juga warisan datuk moyang saya dan masih elok sampai sekarang..dan merupakan koleksi yang termahal disimpan oleh bapa saya....memang tidak dikilatkan supaya keaslian dan ke antikkannya terserlah...





ini merupakan video edaran terhad.... hehehe sekiranya ada sesiapa yang ingin menjual atau membeli koleksi sebegini...hubungi......



No comments:

Post a Comment

tajuk post

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...