Friday, March 18, 2011

NAK CARI DUIT LEBIH

Sekarang ramai orang bertungkus lumus carik duit lebih, pendapatan lebih disebabkan kos kehidupan semakin meningkat..jadi aku pun nak carik juga, so dapat dengan cara ini....





 Disini aku nak berkongsi serba sedikit pasal kos dan gambar yang mungkin boleh menjadi rujukan kita bersama.









Sekarang ni aku beralih arah kepada menanam kelapa sawit untuk pendapatan sampingan kerana rasanya tak cukup gaji bulan...so minggu lepas projek aku diluluskan oleh pihak bank dapatlah aku mengerjaka tanah seluas 15 ekar. Dengan modal yang cukup besar dengan anggaran meluaskan tanah dengan menggunakan khidmat Jengkaut dengan bayaran RM 90 sejam..8 jam sehari selama sepuluh hari jumlah semuanya RM7200.00 siap dengan parit dan jalan..








Kemudian anak benih kelapa sawit berumur 8 bulan RM15.80 sepohon dengan anggaran seekar sesuai ditanam 60 batang anak benih kelapa sawit dan jumlah untuk 15 ekar . 900 batang x RM15.80 bersamaan RM14220.00...Adoi sakit kepala dibuatnya... buat masa ini masih berurusan dengan pihak tertentu untuk mendapatkan bekalan baja..... jika umur panjang murah rezeki dalam tiga tahun adalah hasilnya.....







1 comment:

  1. Raya dah nak dekat...duit dalam bank masih kurang...macam mana sambut raya kalu duit cukup2 makan....Saya kongsikan link ini untu membantu anda....http://view.my/moneybizzstation jom ledakkan akaun bank kita !

    ReplyDelete

tajuk post

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...