Friday, March 18, 2011

REZEKI LAGI......KERETA......DUIT....




Sedar tak sedar kereta aku sudah berumur empat tahun dua bulan...Semalam semasa aku balik dari pejabat ada ada bunyi yang kurang menyenang dibawah kereta ku myvi SE. Benda ni dah lama ku dengar tetapi semlam bunyinya semakin kuat.. so aku bawalah kereta di bengkel kawan aku...periksa punya periksa.... LOWER ARM dah rosak....





so stok dah habis beli dekat bengkel lainlah...Nak tahu sebelah RM 150.00 so kalau dua RM300.00 lah..duit lagi.... nasib baik kawan yang pasang kalau orang lain pasang satu set RM 90.00... Kerosakan LOWER ARM ni dapat dikesan apabila kita terdengat bunyi 'kerk' berkali kali ketika kita melalui jalan yang tidak rata...so sekiranya bunyi ini kerap baik periksa je lah....ini untuk myvi kalau kereta lain saya tak tahu.....

No comments:

Post a Comment

tajuk post

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...